17 Feb 2012

Selanjar 2 : TAMAT

Assalamualaikum, salam sejahtera 1 Dunia!

Selanjar 2 dah habis. So, macam mana exam? Secara jujurnya, aku rasa aku tak perform sangat lah untuk Selanjar 2. Lain yang disangka keluar exam, lain pulak yang muncul. Ada jugak beberapa kecuaian yang berlaku, tapi takpe lah, silap sendiri kan. InsyaAllah, aku akan cuba memperbaiki diri dengan kesilapan ni, agar ada peningkatan pada masa hadapan.


Gred pulak macam mana? Kalau dapat lulus tu, kira sangatlah bersyukur. Sebab ramai juga yang kata susah exam kali ni. Even Prof KJ pun kata susah.. Senior pun kata susah jugak. Kalau dapat gred yang lebih tinggi, tu, alhamdulillah...

Jadi, apa yang aku nak buat cuti ni? Ada member yang ajak aku ke Kerala, pergi bercuti ke sana, tapi jadual diorang macam hectic giler, dan jugak macam memenatkan je. So, aku cancel je la. Aku bukan nak penatkan diri aku dalam cuti ni. Aku prefer duduk bilik je la, daripada penat-penat gitu. Aku bukan tak minat mengembara, aku minat giler!!! Cuma ni kan India. Tak biasa lagi dengan tempat ni. Kalau tak, dah lama aku buat solo trip macam sebelum ni, bila kat Malaysia..

Lagipun, takde orang ajak aku pergi mana-mana, even ke Mumbai atau Goa. Macam ni la kan member, tinggal aku.. Memang aku ditakdirkan untuk selalu dilupakan kot. Takde pun orang tanye aku nak ajak ke mana-mana, kecuali ade la member yang ajak aku ke Kerala tadi. Takpe lah, biar aku cari ketenangan sendiri. Kawan-kawan aku ramai jugak yang balik Malaysia.. Sedih jugak, sebab last minute baru mak aku bagi lampu hijau untuk balik. Kalau aku tau, aku pun takkan duduk sini. Rindu jugak kat tanah air. Cuti lama kot, 10 hari.

Aku ade perancangan yang tersendiri la cuti ni. Aku nak baca buku 'Conversational Hindi' yang aku baru beli dari Flipkart.com hari tu. Bosan jugak duk diam-diam kan, baik ada pengisian sikit. Lepas ni, tak payah guna subtitle la kalau tengok cerita Hindustan. Hahaha... Lagipun, secara jujurnya, aku lebih berminat untuk belajar bahasa Hindi berbanding bahasa Kannada. Bahasa Kannada macam susah sikit, tapi kat sini ramai jugak yang cakap Kannada, dan akan jadi penting bila masuk clinical years. Duhhh...

Inilah bukunya, semoga berguna :)
Macam biasa jugak, lumrah mahasiswa-mahasiswi sekalian, aku akan bermarathon movie jugak dalam cuti ni. Banyak jugak movie dalam hard disk aku ni. Hehehe.. Untung jugak duduk sini je, jimat lagi duit, tapi semalam aku ade kirimkan kain sari kat member aku yang duduk kat Kota Bharu jugak, suruh bagi kat family aku, untuk hari raya nanti...

Cantik tak? Kalau berkenan, nanti aku bawak balik.. Tapi bayar la!!
Setakat ni la dulu bebelan aku, yang pasti, aku akan update jugak blog ni dalam cuti, insyaAllah.. Ada banyak jugak inspirasi nak tulis kat blog ni. Hehehe.. Tunggu yer. Sekian..

Ada masanya kita perlu bersendirian, agar jiwa lebih tenang.

4 ulasan:

  1. beli kt kilang sari... area shahapur tu.. dekat ambica..

    BalasPadam
  2. Macamana nak guna flipkart tu.. boleh share..

    BalasPadam