5 Dis 2010

MAHA International 2010.....

MAHA (Malaysia Agriculture, Horticulture & Horticulture) 2010 memang giler gempak!!! 332,000 umat manusia datang semalam... Ramai giler tahap dewa... Penat sangat...


Aku pegi sana ngan Umar Imarah, Shafiq Izzuddin (Sate) ngan Awang Azzizul... Ingatkan aku ngan Umar je... Nasib bek aku baca status Facebook nye Sate... Huhu.. Aku ngan Umar kena tinggal ngan diorang dulu, sebab kitorang ade emergency yang tak dapat dielakkan.. Hehehe... Nasib baik jumpa kat dalam bas RapidKL... Alhamdulillah.. Allah tolong kitorang...


Naik KTM kat Mid Valley pegi Serdang.... Tak ramai sangat orang, tapi kena berdiri gak.. Tapi tak mencapai tahap sardin la... Hahah.. Lepas tu, naik bas RapidKL pegi UPM dulu.... Ramai gak orang.. Tapi kami dapat duduk.. Hujan rintik la jugak semalam... Lepas tu, naik bas shuttle kat UPM, pegi ke MAEPS, tempat MAHA tu lah!


Dalam bas shuttle tu, tetiba ade sorang pak cik yang bermuka ketat ni, buat kecoh lak!! Memekak Memekik dalam bas tu.. Tak reti nak sabar.. Takde maruah ke ape.. Memalukan betul.. Dia melaung, "Tak nak tutup pintu ke?!" Sangat tak sopan di situ... Satu lagi, dia jerit "Gerak la!! Tak nak bawak, aku bawak!!" Ni la sikap orang kita, tak tahu nak bersabar... Satu lagi yang sedih, hakikatnya kita mementingkan diri sendiri, sebab kita TAK RETI NAK BERATUR masa nak naik bas..


Dalam bas tu memang sesak.. Aduhhh....


Sampai kat sana, memang excited.. Hahaha.. Ni first time kan sampai kat situ... Nampak ade tram yang gune traktor... Unik gak la...






Mula-mula, kitorang pegi kat Dewan D dulu... Banyak makanan kat seluruh Malaysia yang ade kat situ... Paling best, of course la Akok! Ade banyak gak, macam Murtabak Mengkasar ngan Puding Raja, makanan special dari kampung abah aku, Pekan, Pahang...




Makanan yang unik2 banyak sangat, macam laksa Kuala Perlis, mee tarik, sate tulang, cendol Pak Akob, mee calong Beserah, asam pedas, dan macam-macam lagi... Banyak sangat... Ni lah keindahan negara Malaysia ku sayang... Hehehe... Sempat gak bergambar kat situ...




 dari kiri - Umar, Sate, Aku

Dah Zohor time tu, so kami pegi solat lah.. Lepas tu, kami sambung pengembaraan tu kat dewan-dewan lain.... Banyak sangat makanan yang kami dapat cuba.. Pendek kata, tak lapar la kat sana.. Hehehe... Banyak sangat, especially coklat... Aku suka!! Haha..

Ni la antara gambar yang disnap daripada henset Awang...


Artis Baru Nak Naik - (dari kiri) Umar, Aku, Shafiq Izzuddin (Sate)


Dura + Pisifera = Tenera!

My new bestie, Muhammad Umar Imarah bin Murtadza

Makan aiskrim kisar... Sedap sangat!

Ramai tak ramai nye umat manusia, tengok kat bawah ni :


Ni baru sikit je.... Dah lewat la... Sob3~~ Kena berangkat dulu.. Nak ke PWTC.. Ade KL International Motor Show... Pusing baru sikit je tu... Tempat binatang ngan pokok-pokok tak pegi lagi... Betul cakap kawan aku, Ali Karim, dia cakap, kena pegi 2 hari kat sane, baru cukup.. Mane tak nye, besar kot!!

Lepas tu, baru pegi kat PWTC.. Sampai sana pukul 8.40 malam....  Lepas solat, nak masuk kat dalam dewan... SAKIT HATI!!! Tau tak kenape? Kena bayar 20 hengget!!! Diulangi, 20 hengget!! Giler hape... Takpe la, tak nak masuk la... Aduhh.. Mahal sangat... Kecewa sangat aku semalam.. Tapi harga tak berapa relevan kot... Aduhh.. Amek gamba kat luar je lah!


Muka frust sebenarnya tu.. Cover line... Heheh..

Umar dah lapar, so kami makan dulu. Pegi KFC kat The Mall, ayam habis!!  Kat McD pun, ayam abes gak... Cian Umar, nak makan ayam sangat.. Huhu... Last skali, makan burger McChicken je...

Lepas tu, aku, Sate ngan Awang balik UM... Umar balik rumah dia kat Dato' Keramat... Thanks banyak2 sebab spend masa bersama hari tu... Sangat seronok, n harap dapat boleh hang out sama2 lagi lain kali... Semoga ukhuwah kita akan jadi lebih kukuh...

Rashdan Roslan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan