30 Nov 2010

Ku Cari Damai Di Hati

Kepada tiga orang insan yang pernah aku lukakan hati mereka (dan hati mereka masih luka kot sekarang) - A (bukan nama sebenar), A (bukan nama sebenar) ngan A (bukan nama sebenar) [nama mereka bertiga memang start ngan huruf A pun, tapi bukan orang yg sama], aku rasa aku dah berputus asa untuk pujuk anda... Aku tak tahu la apa lagi nak dibuat untuk menawan hati anda kembali... Kalau aku fikirkan lama-lama pun, buat bertambah lagi tekanan aku...

Bukan niat aku nak sakitkan hati anda, tapi biasalah, aku bukannya sempurna... Aku dah buat banyak kali permintaan maaf kepada anda, namun anda tak terima permohonan maaf aku.. Kenapakah hati anda begitu keras??? Adakah ada dendam kesumat terhadap diri ini?

Kalau begitu, lupakan sahaja diri aku ini. Aku pun akan lupakan anda. Gaduh lama-lama pun tak guna, macam budak-budak lah. Kalau bergaduh, melampaui batas, tu dah kira sifat orang munafik.. Anda munafik kah? Semoga anda bukan munafik.. Dah berapa titis air mata aku mengalir, dah puas aku berdoa, namun anda masih memperlakukan aku sebegini rupa. Aku dah penat! Aku sangat sedih dengan perlakuan anda.

Aku mengaku yang aku yang banyak silap selama ni.. Kita gaduh pun sebab salah aku.. Memang aku mengaku yang aku yang silap, dan aku dah kembali untuk berdamai semula. Kenapakah begitu sukar untuk memaafkan? Bagi aku, aku sentiasa memaafkan kekhilafan orang lain setiap kali sebelum aku terlena..

Aku merayu agar maafkanlah segala khilaf aku. Manalah tahu, hayat aku tidak lama lagi. Kalau aku dah tiada, bayangkanlah sendiri apa yang akan terjadi. Kalau anda masih ada secebis ingatan pada diri ini, harap lupakan kisah lama, kita buka lembaran baru..

Maafkan aku. Aku perlu cari ketenangan. Terima kasih atas segala jasa selama ini. Jangan cari aku lagi.

Kucari Damai Di Hati 

Mengapa kau tergamak sungguh
Menyeksa diriku ini
Kesetiaan yang aku semai
Racun berbisa yang kau sirami

Beginikah balasan kasih
Hanya pada waktu suka saja
Waktu duka tiada di sisi
Ikatan persahabatan berkecai kini

Sesalan tidak terucap
Bila kau berubah sikap
Ku sedar siapa diri ku
Kau buat tempat berteduh

Semoga engkau bahagia
Di samping rakan yang baru
Andainya engkau kecewa
Janganlah kau cari aku

Biar saja aku sendiri
Yang mencari damai di hati
Airmata basah di pipi
Tak mungkin dapat membasuh luka

Rashdan Roslan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan