15 Nov 2010

Aku Boring?

Aku ni memboringkan ek? Harap2 la tak..


Maaf sekiranya aku telah memboringkan anda semua, tapi inilah diri aku yang telah sebenarnya 'diubah'.


Sejak peristiwa tu, aku tak suka bercakap banyak lagi, macam bertih goreng... Ape peristiwa tu? Dah sangat lama aku simpan benda ni..


Sebenarnya, masa aku kecik2 dulu, banyak jugak aku bercakap.. Kalau tak kat sekolah pun, kat rumah banyak gak... Sampai la satu ketika, aku ditegur... "Jangan banyak cakap boleh tak?!"


Sampai sekarang aku masih 'trauma' dan kecik hati dengan teguran tu. TERIMA KASIH pada beliau kerana telah membantutkan perkembangan komunikasi aku. Aku masih terkesan dengan teguran tu, dan masih tak boleh bercakap banyak, bimbang kalau aku akan buat orang rimas. Tanpa beliau, aku bukan seperti hari ni.


Tapi kalau kena masa, aku akan melalak jugak, tapi jarang anda akan lihat. Sape2 yang selalu berlegar sekitar kehidupan aku, boleh nampak. Sebab tu, aku banyak mengigau dalam tidur. Banyak sebenarnya benda yang aku nak cakap, tapi tak terluah masa waktu siang. Benda ni memang berlaku..


Sekarang, korang tahu kan, kenapa aku ada kalanya diam sangat. Mungkinkah ini masalah psikologi?


Satu je harapan aku untuk semua... Terimalah aku seadanya... Now, I'm a man of few words...


Kalau aku diam, tak bermakna aku sombong.. Dan aku jugak harap yang korang tak anggap aku boring.. Kalau kena caranya, aku akan banyak bercakap ngan korang..


Tapi macam mana nak hilangkan 'trauma' ni...? Kini aku dalam proses tumbesaran, dan hormon pun tak stabil lagi! Haha.. Kena ubah cepat2, tapi aku tak mampu..


Aku perlukan sokongan kalian... Without you, I am nothing. . . . .

Rashdan Roslan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan