8 Dis 2010

Setahun Sudah Berlalu

Assalamualaikum, dan salam 1 Malaysia buat pembaca-pembaca sekalian..

Apenye yang dah setahun berlalu?? Hurmmmm.... Dah setahun sejak aku :

1. Habiskan zaman persekolahan aku.. 11 tahun belajar di sekolah, banyak yang aku pelajari.. Daripada tinggi aku 1.17m mase darjah 1, sampailah tinggi aku 1.75m mase form 5..

2. Habis SPM... (Sijil Paling Mudah.. kah3.. mudah ke?? Tengok result la... bukan 10A+.. kalau mudah, 20A+ pn bleh dpt... kikiki)

3. Tinggalkan SM Sains Alam Shah, Bandar Tun Razak, Kuala Lumpur (ASiS) yang sangat aku cintai.. Banyak kenangan aku di sana.. Tak mampu untuk aku kutip, bawa balik ke Kota Bharu.. Hanya kekal abadi dalam ingatan aku... Dan cebisan kenangan itu masih banyak di ASiS... Dan akan sentiasa kekal abadi, selagi wujudnya ASiS..

4. Berpisah dengan rakan-rakan dan sahabat yang sama2 harungi suka dan duka bersama di ASiS.. Ade yang tak jumpa dah setahun pun.. Aku rindu nak togather-gather ngan korang... Walaupun aku bukanlah rapat ngan sume orang, tapi kita sebagai satu batch, aku dapat rase perasaan tu tak mampu untuk aku bendung. Aku rindu sangat nak makan sama-sama dalam dewan makan, rindu nak solat berjemaah dalam surau ASiS tu, rindu nak rindu nak berebut-rebut beli makanan kat kafe, rindu kelas anjal, rindu tutor-tutee (Fareed, Zakirin, Fahimi, Hidayat, Mukmin Zahari, Torch! GROUP 21 DA BEST WOOO!).. Tak lupa pada rakan-rakan yang aku sentiasa kenang di 5 Dinamik, 4 Gigih, 2A3, Bendahara, Set A (D,G,H) ngan Set A Block 2 (English), ngan ASiS lah keseluruhannya, tak kira daripada batch 5,6 atau 7....

5. Nyanyi lagu 'Terima Kasih Semua' ramai-ramai... Masih sayup kedengaran di telinga aku, lagu tu... Best ape nyanyian kita sume, biler bergabung sebagai satu batch.. Kekuatan tu wujud! Kita batch yang terbaek!


6. Aku balik sendirian berhad kat umah... Nak kate sedih, tak la... Cume terkilan sikit je, tgk orang len ade family dtg.. Aku gak balik ngan bas... Nak buat cemane, cuti abah aku kena beku time tu, musim banjir kan.... Terpaksalah aku pikul sume barang aku yang berat tahap dewa itu.. Aku sumbat masuk dalam beg besar bapak.. Haha.. Sampai tercabut tayar beg aku!!! Berat tak beratnyer barang-barang tu... Nasib baik Syakir Zin ade mase tu... Tolong aku bawak barang-barang tu.... berpeluh-peluh aku bawak barang aku tu sume.... Alhamdulillah, selamat sampai ke Kota Bharu, dengan keadaan beg yang tak lagi sempurna... HAHA!

7. 'Merdeka'! Habis SPM, ape lagi??? Lepas geram laa... Duk umah, makan, jalan, tido, tengok tv, exercise jarang-jarang.. Hahaha... Tu yang jadi 'ayam daging' kat umah tu... Aduyaiii... Tapi mase lepas SPM laaa paling syiok orang kater.. Memang pun.. Terkadang berase bosan biler kat umah.....

Ni antara gambar yang aku sempat snap pada minggu terakhir aku di ASiS :

Bendahara Juara!! (walaupun byk kali kena tahan outing.. Haha!)


1B1.. Tempat aku menginap time SPM...

Tempat tengok tv....

Faiz Daud (a.k.a Titot) kepenatan nampaknya ek!

Zakwan ngan Faizuddin (Kosong) baca buku ke buat ape?? Result gempak gak.. Kosong dah kat Rusia, Zakwan nanti nak pegi Jerman...

Tempat mula-mula aku memijakkan kaki di ASiS!



Kami pelajar yang rajin! (kata Atiff ngan Megat)

Sape la yang 'syahid' tu.... Haha...

An epic battle between Hafizulazim (Wak Songkok) n Faiz Daud (Titot)! Live from 1B1!

Hafiz Tarmizi yang sentiasa gorgeous! XP
Jamuan kat DM... dari kiri, Daus, aku, Aqil


Juadah jamuan tu.... Sedap...

Suasana beratur kat DM....


5 Dinamik.... Kelas yang sangat aku rindui!!


Hasil kerja kami, pelajar 4 Gigih!


Sederap Meluru Memburu 10A+ (tapi gambar budak batch Sa[VI]Our tade pun!


banner lagi....


banner BIO...


cikgu2 akaun...


lagu sekolah!! nostalgia sangat... T.T


apo nak dikato... ASiS tetap unggul! Da best 4ever n ever...


Begitulah secebis kenangan aku di hari-hari terakhir aku di ASiS... Nak tengok lagi?? Klik kat SINI !!

Akhir kalam, zaman sekolah memang terbaek!! Rindu sangat kat sekolah.. Andai saja aku mampu untuk putarkan masa, pasti aku nak balik ke zaman sekolah... Tapi Rashdan, ko kena jadi realistik lah! Yang berlalu, takkan kembali...

Sape rase rindu-rinduan kat sekolah tu, komen la kat bawah ni ek...

Terima kasih daun keladi,
Lain kali bacala blog ni lagi... :)

Rashdan Roslan

2 ulasan:

  1. haha.. sayu tak sayu....
    tp nak buat cemane enn.. semua ni tetap tersimpan dalam lipatan kenangan..

    BalasPadam