2 Okt 2012

Tragedi Oktober

Assalamualaikum, salam sejahtera 1 Dunia!

Sebelum apa-apa hal, aku nak belanja korang satu lagu, yang judulnya macam entri kali ini iaitu 'Tragedi Oktober' oleh Awie.

Nak play, play lah.. Tak nak play, sudeyhhhh.. :P



Ni apahal tetiba share lagu Tragedi Oktober ni?? Takde ape la, jangan risau. Takde tragedi pun yang berlaku pada aku.. Tragedi hujung bulan Julai hari tu je tak habis-habis lagi. Haha.. Alhamdulillah, aku semakin pulih daripada kecederaan yang teruk akibat kemalangan jalan raya tempoh hari. Lagu ini hanya lagu kegemaran aku sahaja. Hehe..

Oktober ni juga menandakan lagi sebulan penuh aku tinggal di Malaysia. Temu janji aku yang seterusnya bersama doktor adalah pada 16 Oktober 2012. MC aku setakat ni pun setakat 16 Oktober sahaja, tapi mesti akan disambung punya.. Masa tu, baru aku tahu sama ada aku dah dibenarkan berjalan tanpa menggunakan tongkat atau tidak. Setakat ini, masih guna tongkat untuk berjalan. Kalau tak guna tongkat nanti dibimbangi kaki aku akan pendek sebelah dan jugak dibimbangi besi dalam tulang paha aku tu patah. Oh nooooo..



Tarikh aku dijangka pulang ke India masih lagi kekal, 4 November 2012 setakat ni.. Tak lama dah, dalam sebulan lagi tu. Pembelajaran tetap diteruskan, walaupun tak hadir ke kelas.. Aku baca nota-nota kuliah, sekurang-kurangnya ada juga terisi sedikit ilmu dalam minda aku. Balik nanti, mesti beli buku, rujuk pensyarah-pensyarah dan rakan-rakan!!



Aku sentiasa mengikuti perkembangan rakan-rakan di Belgaum sana.. Tipulah kalau aku kata aku tak cemburu tengok aktiviti diorang. Aku jugak yang kebosanan kat rumah.. Contohnya macam aktiviti jamuan pasca-raya dan jamuan sempena kedatangan batch ke-3 USM-KLE.. Agak jeles di situ.. Tengok diorang bergambar kat kelas pun rasa macam jiwa kacau jap. Hahaha.. Takpe, tak lama dah nak balik.

Sekarang pulak, syukur alhamdulillah, kami semua pindah ke hostel baru, yang sangat dekat dengan kampus. Namun, rasa bersalah pulak, sebab aku macam 9Gag-gers kata, dengan "like a boss" nye, mintak tolong rakan-rakan tolong pindahkan semua barang aku.. Nak buat macam mana, tuan punya barang-barang ni jauh beribu-ribu kilometer. Jasa baik korang amat dihargai.. Alhamdulillah sebab tolong angkat barang-barang aku yang banyak tu. Bolehlah nanti aku belanja makan kat Habba ke Zaika ke.. Elaun aku 3 bulan tak terusik ni.. Hehehe..

Ada hikmah di sebalik sesuatu kejadian kan. Duduk rumah bukannya tiket untuk aku bersenang-lenang. Meskipun aku dapat makan benda-benda yang sedap dan lebih baik daripada apa yang ada kat India, namun aku tak bebas bergerak, masih lagi dibelenggu dengan masalah kesihatan aku ni. Jadi bersyukurlah kawan-kawan, sebab korang masih ada nikmat untuk bergerak, walaupun nikmat nak makan makanan sedap kat Malaysia ni takde buat sementara waktu. Aku dah kembali berisi sebab tak dapat nak exercise. Adoiiii..

Yang paling penting, insyaAllah aku dapat berhari raya Aidil Adha kat rumah tahun ni. Di sebalik sebuah kekurangan, ada kelebihan pulak. Syukurlah, dapat berkumpul lagi sekeluarga sempena hari raya nanti. Baiklah, setakat ini dahulu coretan daripada aku untuk kali ini. Terima kasih kerana membaca, dan tolong doakan saya supaya cepat sembuh. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan