20 Mei 2012

Kisah & Lagu #5 : Berlari

Assalamualaikum, salam sejahtera 1 Dunia!



Maafkan aku, dah 2 minggu segmen ni terbengkalai, kerana kesibukan dunia.. Faham-faham la yer, saya pelajar medik.. Jadi, lagu yang bertuah untuk dimasukkan dalam segmen 'Kisah & Lagu' kali ni adalah lagu 'Berlari' nyanyian Tomok.




Aku yang telah merasa keliru
Aku yang tak tahu mana nak tuju
Sampai bila harus aku menjadi bisu

Kamu yang mahu mencintai aku
Kamu yang mahu mencintai dia
Haruskah cinta ini jadi begitu
Tak perlu kau merayu
Pergilah bersamanya
Biarkan ku sendiri
Tak perlu kau menyakiti

Kini ku bebas tanpa bayangmu lagi
Bebas ‘tuk berlari
Mengejar impian aku
Yang terkunci
Walaupun tanpamu di sisi
Aku kan berlari
Teruskan berlari

Dan kini semua telah terbukti
Tanpamu ku masih ada di sini
Mengejar impian yang hampir pasti
Kamu yang mahu mencintai aku
Kamu yang mahu mencintai dia
Haruskah cinta ini jadi begitu

Tak perlu kau merayu
Pergilah bersamanya
Biarkan ku sendiri
Tak mahu kau menyakiti

Gelap sudah menjadi terang
Pandangan semakin jauh
Jauh meninggalkan kamu
Terus ku terus berlari
Kan ku capai bintang itu

Apakah memori aku di sebalik lagu ni? Sebenarnya aku masih ingat lagi, lagu ni sangat famous masa tahun 2010, iaitu masa aku berusia 18 tahun. Detik yang paling aku ingati, lagu ini tiba-tiba terpasang di radio ERA, semasa aku dalam perjalanan ke Sekolah Menengah Sains Alam Shah (ASiS), Kuala Lumpur, untuk menghadiri Majlis Makan Malam Amal & Anugerah Cemerlang. Ketika itu, aku berada dalam kereta MyVi yang dipandu oleh seorang rakan yang bernama Amar Zharif bin Ahmad Marzuki, atau aku lebih selesa panggil beliau sebagai Amar. Beliau ada kat Jordan sekarang ni, belajar dalam bidang Pergigian, di JUST. Sambil borak-borak dengan beliau yang dah lama nak mendaftar kat INTEC dan akan fly ke Jordan 3 bulan kemudian.. Dipendekkan cerita, pada waktu itu, keluarlah lagu ni. Beliau pun kata lagu ni best. Hehehe.. :D

Ini adalah salah satu lagu kegemaran aku pada tahun 2010. Sampai sekarang pun aku suka lagu ni. Ada lagi memori lain tentang lagu ni. Aku suka bahagian korus lagu ni, rasa semangat pun ada. Aku tak fokus bahagian cintan-cintun, sebab aku masih belum berpunya. Haha... Tapi sedang mencari la ni..

Secara umumnya, walaupun tanpa insan yang tersayang di sisi, namun kejarlah cita-cita yang kita hajati itu. Walaupun kekurangan daripada segi dorongan dan semangat, jangan sesekali patah semangat. Namun, jika ada sokongan dari orang yang tersayang, pastinya lebih baik bukan? :)

Sekian sahaja ruangan ini untuk minggu ini. Semoga dapat menulis lagi entri ini pada minggu hadapan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan