3 Mac 2012

Selanjar 2 : KEPUTUSAN

Assalamualaikum, salam sejahtera 1 Dunia!

Hari ni hari Sabtu. Hehehe.. Hari ni jugak 3 Mac 2012. Hari ni jugak, aku telah menerima keputusan daripada hasil titik peluh aku masa Selanjar 2 tempoh hari.


Setelah berhempas-pulas, ini keputusan Selanjar 2 aku:

MCQ - C-
SEQ - B+
SSA - A-

GRED KESELURUHAN - B-

Alhamdulillah, lulus lagi untuk kali ni. Syukur sangat, sebab soalan hati tu agak mencabar jugak. Aku ingatkan result aku dapat lagi rendah daripada yang ni. Namun, sangkaan aku tu meleset. Bukannya apa, pagi tadi, sebelum dapat result, kami bincang jawapan untuk exam hari tu. Nampak benar, banyak giler kesalahan yang aku buat. Aku sangka dapat sikit je, namun dah Allah S.W.T. nak bagi rezeki yang lebih kat aku, alhamdulillah, aku syukur banyak-banyak.

Banyak kesilapan dan kecuaian yang aku buat, yang boleh letakkan diri aku dalam bahaya. Kejayaan kali ni tak boleh dijadikan tiket untuk bersenang-lenang. Banyak lagi halangan yang perlu ditempuh pada tahun ini dan jugak tahun-tahun yang mendatang. InsyaAllah, aku akan cuba perbaiki diri aku, sedikit demi sedikit agar aku mampu menjadi doktor yang hebat nanti, supaya aku boleh berbakti kepada agama, bangsa dan negara. :)

Bila aku kenangkan saat sukar aku kat PASUM dulu, yang mana aku tak mampu nak skor pointer yang dahsyat, aku kembali bermotivasi. Aku takkan sesekali membiarkan diri aku jadi susah macam dulu. Cukuplah sekali aku rasa susah. Dapat masuk USM-KLE ni aku dah cukup bersyukur, dan ibarat peluang kedua untuk aku. Aku akan buktikan bahawa aku layak berada di sini.

Kepada rakan-rakan yang dapat keputusan yang gempak, sekalung tahniah buat kalian. Kepada rakan-rakan yang dapat keputusan yang kurang memberangsangkan, cuba lagi nanti, kita ada Selanjar 3 dan Professional 1 lepas ni. Peluang masih ada, jangan putus asa! Kita mesti bergerak sebagai satu pasukan!


Bergeraklah seperti burung-burung di atas, saling membantu antara satu sama lain.
Sekarang, segala persoalan dah terjawab tentang keputusan Selanjar 2. Kini, kembali kepada matlamat seterusnya, iaitu Selanjar 3 pada 30 April nanti. Sudah semestinya motivasi diri aku semakin meningkat, terima kasih kepada keluarga, rakan-rakan dan para pensyarah yang banyak menyokong.

Sekian dulu bebelan aku untuk kali ni, dengan harapan bahawa aku mampu untuk lulus Tahun 1 ini dengan jayanya. Doakan aku dan kami semua di Belgaum ni! :)


Sederap meluru memburu kejayaan bersama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan