28 Jan 2011

Kelate, Here I Come!!

Assalamualaikum, dan salam sejahtera, salam 1 Malaysia..

Akhirnya sempurna sudah exam mid-sem untuk pelajar PASUM.. Alhamdulillah.. Penat minda kawe dalam situasi 'mental torture' tu.. Tentang exam hari tu, takde la sesenang mana, dan takde la sesusah mana.. Ada paper yang senang, dan ada juga yang susah (sampai nak nangis pun ada jugak...T.T)
Banyak la juga 'peluru' machine gun kawe habis hari tu.. Hehehe...

Lupakan soal exam yang dah habis tu, sekarang ni kawe fully commited nak balik rumah!!! Lama sangat tak ketemu sama family yang sangat dirindui. Tak lupa juga pada kucing-kucing di rumah, motor Yamaha LC 135 kawe, dan persekitaran Kota Bharu dan Kelantan amnya. Mesti ada banyak yang dah berubah. Ya Allah, betapa rindunya hati hambaMu ini kepada tempat tumpah darahnya... 10 minggu tak balik, macam masuk AF.. Hihihi... :)

Bas kawe pukul 9.30 malam ini (28/01/11), bertolak dari Hentian Putra. Kawe akan menaiki bas merah dua tingkat yang bernama Sani Express (no. trip MKL 21) di seat yang bernombor 3. Hehehe.. Sampai nombor seat pun bagi tau ni.. Semangat ni! Sekurang-kurangnya 3 orang budak PASUM dalam bas tu nanti..



Kalau cuaca ok, insyaAllah sampai kat Kota Bharu  pada pukul 5.00 pagi.. Kalau hujan, mungkin dalam pukul 6.00 pagi jugak la.. Tapi, kemungkinan besar hujanla, sebab sehari dua ni hujan sangat lebat di sana, kemungkinan untuk banjir pun ada jugak. Takut tersekat kat tengah jalan pulak.

Harap-harap perjalanan seluruh perantauan ke kampung halaman akan lancar sahaja tanpa apa-apa jua masalah, musibah atau kecelakaan. Doakan keselamatan diri kawe dan rakan-rakan serta seluruh rakyat Malaysia yang akan pulang ke kampung.

Jika ada sebarang komen, sila klik pada ruangan di bawah tajuk itu, takut korang cari, tak jumpa-jumpa lak kat bawah ni.. :D

Cetusan hati dan dedikasi,
Rashdan Roslan

2 ulasan: