22 Nov 2011

Selamat Ulang Tahun Kelahiran, Prof !

Assalamualaikum, salam sejahtera, salam 1 Malaysia.

Kali ni, tujuan aku menulis entri ini adalah untuk berkongsi sedikit mengenai sambutan ulang tahun kelahiran professor kesayangan kami, iaitu Prof. Kamarudin Jaalam, atau lebih dikenali sebagai Prof KJ. Jom aku perkenalkan serba sedikit mengenai Prof. Prof KJ merupakan Deputy Dean untuk program USM-KLE. Hanya beliau seorang sahaja tenaga pengajar dari Malaysia yang tinggal bersama kami. Oleh sebab itu, peranan beliau lebih kepada seorang bapa kepada kami, para pelajar USM-KLE.

Sudah 56 tahun usia Prof tahun ni. Tarikh lahir Prof? 22/11/55. Cantik nombor tu.


Itu kek birthday Prof KJ. Ade sebijik lagi, tak sempat pulak ambik gambarnye.

Apabila kami dapat tahu semalam, bahawa hari ni adalah birthday beliau, ada sesetengah pihak ni membuat kezzzzutan untuk Prof KJ.

Lokasi kejadian : Rumah Prof KJ.


Masa : Sekitar jam 5.45 petang


Modus operandi (tipu muslihat) : Mengadu bahawa ada masalah sedang menimpa pelajar USM-KLE tatkala Prof KJ sedang mengajar kami di rumah beliau.


Pelaku : Pelajar-pelajar USM-KLE tahun 1 dan 2

Perkara ni dirancang dalam masa yang singkat. Tahu-tahu je, "Eh-eh, ade kek?" Hahaha... Aku tahu makan je.. By the way, sape-sape pun yang belikan kek tu, terima kasih yer!

Maka, lepas tu, bermulalah acara makan kek. Hehehe.. Yang ni best, sebab Prof KJ suap kek kat aku. Hehehe.. Bangga pulak rasenye. Budak-budak lain, kau ade? Hahaha.. Gurau je..


Wajah keriangan jelas terpancar dari wajah Prof KJ setelah memotong kek.


Perebutan kek bermula!


Antara pelajar USM-KLE yang hadir ke majlis ini...

Prof KJ kelihatan gembira sebab kami sambut birthday beliau. Mesti Prof tak sangka kan. Yelah, tengah syok mengajar, tiba-tiba ramai orang serbu rumah beliau, sambut birthday. Mesti terharu kan.

Bukan untuk mengampu, tapi secara jujurnya, Prof KJ boleh dijadikan sebagai role-model untuk seluruh pelajar USM-KLE. Banyak pengalaman yang beliau timba, hingga menjadi seorang yang cukup hebat dan disegani oleh ramai pihak, termasuklah oleh tenaga pengajar di USM-KLE.

Apa-apapun, seluruh pelajar USM-KLE hari ini kelihatan ceria sahaja. Kan bagus kalau setiap hari suasana ini kekal sahaja, tapi mustahil la kan. Hidup ada suka dan duka. Turun dan naik tu perkara biasa. Sekian sahaja untuk kali ini.

P.S: Minggu depan, hari Selasa aku exam!!!

Bila semua orang senyum, dunia tiada penyakit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan