24 Apr 2012

Menghampiri Selanjar 3

Assalamualaikum, salam sejahtera 1 Dunia.

Sekali lagi, kami, pelajar USM-KLE International Medical Programme seramai 83 orang akan menduduki peperiksaan Selanjar 3 pada minggu hadapan.


Hidup sebagai pelajar medik ni memang dipenuhi dengan exam, so just bear with it. Untuk kebaikan jugak ni.. Jadual exam minggu depan:

Waktu yang tertera tu adalah waktu India yer.
Peperiksaan kali ini sekali lagi dilakukan serentak dengan USM Kubang Kerian, kerana kami akan jawab soalan yang sejibik-sejibon sama sahaja.. Takut pulak soalan bocor nanti kan...


Nervous sikit lah, sebab Selanjar 3 ini angat penting demi menentukan nasib aku nanti final exam nanti. Kalau aku skor banyak dalam Selanjar 3 ni, ringan sikit beban aku nanti final exam. Aku dah ada lebih kurang 12/20 markah hasil Selanjar 1 dan 2. Selanjar 3 ni kasi skor lebih sikit. Selanjar 3 ini pun menyumbang 10% daripada markah final nanti. Final exam nanti akan menyumbang 70% markah keseluruhan. Untuk lulus, kena dapatkan markah keseluruhan sebanyak 50%. Kalau lulus final exam nanti, barulah dapat pulang ke Malaysia dengan hati yang tenang sambil berhari raya. :)


Aku dalam proses menyediakan diri aku lah sekarang ini... Nak kumpul sebanyak mana informasi dan pengetahuan untuk aku gunakan sepanjang pengajian dan juga karier aku sebagai seorang doktor nanti, insyaAllah. Aku ada masa sampai hari Ahad, 29 April 2012 untuk mengulang kaji. 1 Mei nanti pun cuti, sebab Hari Pekerja kan. Boleh la curi masa kat situ jugak.

Akhir kata, doakan kami semua berjaya menempuh peperiksaan ini. Doakan kami supaya dipermudahkan urusan kami dan semoga mendapat idea-idea yang bernas ketika menjawab peperiksaan. Sekian dulu untuk kali ini. Terima kasih :)

Percaya pada diri dengan harapan dan keyakinan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan