30 Okt 2011

Diwali!

Assalamualaikum, salam sejahtera, salam 1 Malaysia.

Tahun ni sedikit bersejarah, sebab pertama kali menyambut Deepavali @ Diwali di luar Malaysia. Rasa bertuah sebab dapat menyambutnya di negara asal perayaan ini, iaitu India!


[Bunyi macam gempak, tapi sebenarnye sambut untuk malam raya je...]

Sambutan Deepavali secara kecil-kecilan tapi meriah telah dibuat di hostel kami. Seronok tak terkira sebab excited nak tengok culture diorang...


Tempat sembahan mereka. Siap taruk pokok pisang lagi.


Aku ingatkan birthday party mula-mula, tapi sambutan Deepavali la pulak... Hehehe... Birthday aku pun dah tak lama ni... :)


Dalam keterujaan nak sambut Deepavali tuh, minum petang tetap ada... Kaut kerepek tu abang-abang dan akak-akak oiii.. Hehe..


Amboi... Siap posing lagi ek??

Malam Deepavali tu, kami pelajar USM-KLE ni berpesta dengan begitu dahsyat sampai hampir tak ingat dunia. Hehehe... Pesta mercun!! Memang tradisi diorang kat sini, main mercun malam raya... Hehe..


Dahsyat woot! Lawa pulak tuh... Mula-mula takut jugak, tapi last-last aku main jugak! Hehehe...


Bunga api yang menjulang-julang.... Tetiba teringat lagi Katy Perry - Firework... Boom boom boom, even brighter than the moon moon moon... Hahaha...


Haaaa.. Yang ni nama dia mercun.. Hahaha... Bukan tangan aku... :D


Bunga api menuju angkasa.... Lawa!


Cantik pulak gambar ni? Hehehe... Thanks Samsung Galaxy S2...


Rilek je mak cik tu main mercun... Macam pro je... Hehehe.. Slumber derk je, meletup kat tangan pun rileks je. Aku malas la nak main mercun, nanti tak sempat jadi doktor baru tau. Haha.. Main bunga api sudah..

Lepas tu, makan-makan pulak. Sebab makanan India tak menepati cita rasa aku, makan sikit je lah. Pastu keluar makan dengan Azhar ngan Amir Izwan kat Natural Ice Cream. Tu baru mukadimah... Patu makan kat China Wall, talian hayat bebudak USM-KLE.


Kat sini boleh tahan sedap la makanannya. Aku suka makan bihun ngan maggi goreng. Rasa sangat macam kat Malaysia. Harga pun berpatutan.

Sebenarnya tujuan aku keluar tu untuk tengok suasana malam raya diorang. Memang penuh dengan cahaya, kan Diwali ni kan "Pesta Cahaya". Sangat unik, tapi aku suka tengok 'kolam' yang pelbagai corak. Kagum dengan kebolehan diorang buat...


Contoh kolam yang ada...


Oghe Kelate duo-duo ni : Azhar Che Omar nge Amir Izwan


Pemandangan biasa di sini...

Setakat ini dulu kisah 'beraya' di Belgaum. Tak lama lagi, Aidiladha pun dah dekat. Bakal ada sambutan nanti kat sini. Nanti aku update yer! =)

Masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang lembu menguak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan